Exponát: Škoda 706 RT * Tranders
Základní údaje o vozidle Škoda 706 RT s nástavbou TRANDERS |
---|
Výrobce: | LIAZ Jablonec nad Nisou, závod Mnichovo Hradiště
+ nástavba Tranders (Dánsko) |
Rok výroby: |
Motor: | řadový šestiválec Škoda 706 RT |
Převodové ústrojí: | pětistupňová mechanická převodovka |
Maximální rychlost: | 75 km/h |
Parametry nástavby v činnosti: |
Sací výkon nástavby: | .. |
Pracovní tlak: | .. |
Přepravník na zrniny Škoda 706 RT s nástavbou Tranders (Dánsko) byl vyroben v několikakusové serii (zatím přesný počet není znám) v průběhu 70-80. let minulého století. Jde dnes dle dostupných informací o jediný dochovaný kus. Jakmile finanční prostředky dovolí, chtěli bychom tento vůz dle dobových fotografií zrestaurovat, aby tak dotvářel ucelenou sbírků vozidel na podvozku Škody 706 RT.
Náhle sháníme pro náš Tranders, Škodu 706 RT:
- Sháníme nejlépe celou dobrou kabinu řidiče či další díly na kabinu, případně na celé auto Škodu 706 RT.
- Na palubní desku sháníme originál starý „budík“ tachometru, abychom jej mohli vyměnit za nově dodaný tachograf.
Děkujeme za pomoc.
Fotografická příloha:
- V dobovém tisku o pekařství byly zveřejněny pro nás tyto velmi inspirativní snímky.
- Snad i tento dobový snímek někdy ze 70. let minulého století se jednou podaří - po renovaci našeho Trandesu vozidlo napozovat někam k silu.
- Titulní stránka návodu k obsluze nástavby Tranders v češtině.
- První dvoustránka návodu tranders v češtině. Zajímavostí je, že původně kopii získanou od kolegů jsme po důkladném prohledání Trandersu našli onu brožurku promáčenou v zadní části kabiny. Takže náš Tranders má brožurku v originálu, i když né zrovna v nejkvalitnějším podání.
- Další dvoustránka z návodu s textovou částí návodu.
- Poslední dvoustránka je věnována nákresů a zjednodušenému typovému výkresu. Pokud by někdo měl zájem o elektronickou kopii této naší nalezené brožurky, je možné si o ni napsat.
- nálezový stav při první návštěvě Velkých Němčic.
- .
- …a následná přeprava do Zdic.
- Krátce po přivezení byl Tranders omyt tlakovou vodou, aby se co nejvíce zbavil nánosu starého laku a nečistot.
- Stav Trandesu v zimě 2011/2012, než byly dosazeny první „kosmetické“ díly vpředu, aby se vozidlo pomalu připravovalo na restaurování.
- Na jaře 2012 byl z několika vraků jiných vozů RT či MTS doplněno několik „lepších“ kosmetických prvků, než původních. Na fotografii je to nejlépe patrné na barevné zbarvení. Kolik asi automobilů poskytlo Trandesu na jeho znovuzrození díly, raději nebudeme počítat.
pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován