Exponát: Wartburg 311 De Luxe
Historie vývoje a výroby:
v přípravě....
Přezdívka: těmto automobilům se nejvíce přezdívalo „Wartburg“ podle výrobce, zdomácněla i přezdívání „fazole“ asi podle tvaru karoserie.
Základní údaje o vozidle Wartburg 311 |
---|
výrobce: | WEB Automobilwerk Eisenach, NDR * DDR (východní částNěmecka) |
rok výroby: | 1959 |
motor: | dvoudobý, benzínový o objemu 900 cm3, stojatý vodou chlazený |
převodové ústrojí: | čtyřstupňová mechanická převodovka |
výkon motoru: | 37 koní při 4000 ot/min |
maximální rychlost: | 115 km/h |
celková délka: | 4 300 mm |
celková šířka: | 1 570 mm |
celková výška: | 1 450 mm |
pohotovostní hmotnost: | 960 kg |
užitečná hmotnost: | 370 kg |
maximální hmotnost: | 1330 kg |
počet míst k sezení: | 3 + 1 řidič |
spotřeba na 100 km: | cca 8,5 litrů benznu při 65 km/h |
objem benzínové nádrže: | litrů |
napětí elektrického zařízení: | 6 V |
Náhle sháníme pro našeho Wartburka:
- Stále cháníme dobovou literaturu o této značce a hlavně dobové fotografie/pohlednice, abychom co nejvíce mohli v budoucnu dát vozidlo do stavu, co nejvíce dobového.
- Různé díly na karoserii či do interiéru – prosíme nabídněte na našich kontaktech v hlavním menu.
Děkujeme za pomoc.
Fotografická příloha:
- Jak to všechno vlastně začalo s našimi Wartburgy a proč tolik – na to je jednoduchá odpověď. Naše sběratelství kdysi převážně železniční techniky mělo za následek, že právě pro co nejdokonalejší vykreslení tehdejší železnice byla i kdysi nezbytná přeprava automobilů z výroby po železnici na plošinových vozech. Jedna jediná fotka nás motivovala právě si pořídit několik stejných automobilů, aby to navozovalo, přepravu z automobilky – a vyhrál to Wartburk.
- Na podzim roku 2008 jsme naším Wartburgem se zúčastnili jedné z fotoakcí s parním vlakem a u zastávky Tample takhle napozovali před příjezdem parní lokomotivy při stahování ještě starých závor.
- A to již parní lokomotiva projíždí kolem našeho Wartburgu, fotografie byla následně upravena do této černobílé podoby jakoby navozující historickou dobu.
- Naše první fotografování za obcí Chyňavou, kde nějaký čas strávil, než se dostal pod střechu Výtopny Zdice.
- V Bavoryni při jedné ze zkušebních cest.
- Krátké zapozování u Levína.