Exponát: Wartburg 311 De Luxe

Historie vývoje a výroby:


v přípravě....

Přezdívka: těmto automobilům se nejvíce přezdívalo „Wartburg“ podle výrobce, zdomácněla i přezdívání „fazole“ asi podle tvaru karoserie.

Základní údaje o vozidle Wartburg 311
výrobce: WEB Automobilwerk Eisenach, NDR * DDR (východní částNěmecka)
rok výroby:1959
motor: dvoudobý, benzínový o objemu 900 cm3, stojatý vodou chlazený
převodové ústrojí:čtyřstupňová mechanická převodovka
výkon motoru:37 koní při 4000 ot/min
maximální rychlost:115 km/h
celková délka:4 300 mm
celková šířka:1 570 mm
celková výška:1 450 mm
pohotovostní hmotnost:960 kg
užitečná hmotnost:370 kg
maximální hmotnost:1330 kg
počet míst k sezení:3 + 1 řidič
spotřeba na 100 km:cca 8,5 litrů benznu při 65 km/h
objem benzínové nádrže: litrů
napětí elektrického zařízení:6 V


Náhle sháníme pro našeho Wartburka:


  • Stále cháníme dobovou literaturu o této značce a hlavně dobové fotografie/pohlednice, abychom co nejvíce mohli v budoucnu dát vozidlo do stavu, co nejvíce dobového.

  • Různé díly na karoserii či do interiéru – prosíme nabídněte na našich kontaktech v hlavním menu.

Děkujeme za pomoc.


Fotografická příloha:



  • Jak to všechno vlastně začalo s našimi Wartburgy a proč tolik – na to je jednoduchá odpověď. Naše sběratelství kdysi převážně železniční techniky mělo za následek, že právě pro co nejdokonalejší vykreslení tehdejší železnice byla i kdysi nezbytná přeprava automobilů z výroby po železnici na plošinových vozech. Jedna jediná fotka nás motivovala právě si pořídit několik stejných automobilů, aby to navozovalo, přepravu z automobilky – a vyhrál to Wartburk.

  • Na podzim roku 2008 jsme naším Wartburgem se zúčastnili jedné z fotoakcí s parním vlakem a u zastávky Tample takhle napozovali před příjezdem parní lokomotivy při stahování ještě starých závor.

  • A to již parní lokomotiva projíždí kolem našeho Wartburgu, fotografie byla následně upravena do této černobílé podoby jakoby navozující historickou dobu.


  • Naše první fotografování za obcí Chyňavou, kde nějaký čas strávil, než se dostal pod střechu Výtopny Zdice.

  • V Bavoryni při jedné ze zkušebních cest.

  • Krátké zapozování u Levína.


© Saxi.cz
Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno!