|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Exponát: Škoda 706 RTK * Popelářský vůz
Historie vývoje a výroby: Na podvozku Škody 706 RT byly vyráběny nástavby na svoz tuhého domovního odpadu v BSS (Brandýské Strojírny a Slévárny) v Brandýse nad Labem v letech 1959 – 1985. Původní podvozek z Mnichova Hradiště byl dodáván od prvopočátku v letech 1959 do roku 1979, později byl dodáván k montáži „popeláře“ podvozek RT vyráběný v Přerově. Původně pneumatické ovládání bylo postupně během výroby nahrazeno hydraulickým. V základu byly vyráběny dva typy popelářů či kukavozů – jeden na malé, „kulaté“ popelnice o objemu 110 litrů s možností odvozu až 15 m3 odpadu, druhý pak na kontejnerové popelnice o objemu 1 m3 s možností odvozu až 11,5 m3. Náš popelářský vůz byl zakoupen díky upozornění kolegy Bohdana, že se zmíněný vůz nalézá v kovošrotu kousek severně za Prahou. Byl zakoupen za 5 minut dvanáct před sešrotováním – naštěstí.
Vozidla je uvedeno do vystavovatelně-provozního stavu, aby nejen dělalo radost našim návštěvníkům muzea, ale také se mohl zúčastnit nějaké prezentace i jinde.
Náhle sháníme pro náši Kuku, Škodu 706 RTK:
Děkujeme za pomoc. Fotografická příloha:
Podvečerní neštěstí 18. leden 2010: Pod tíhou sněhu a náhlého oteplení s deštěm neunesla tuto váhu mokrého sněhu část střechy v podvečer spadla na část depozitu, kde se mimo jiné nalézal i náše „Kuka“. Na několika obrázcích se s Vámi podělíme o toto smutné neštěstíProto sháníme pro obnovu naší „Kuky“ novou kabinu a další díly pro tento automobil Škodu 706 RTK. Všem, kterým není osud tohoto „Erťáku,neboli Kukačky“ lhostejný a pomůžou nám jakýmkoliv způsobem, předem děkujeme.
pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© Saxi.cz Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno! |