Exponát: Škoda 706 RTK * Popelářský vůz

Historie vývoje a výroby:


Na podvozku Škody 706 RT byly vyráběny nástavby na svoz tuhého domovního odpadu v BSS (Brandýské Strojírny a Slévárny) v Brandýse nad Labem v letech 1959 – 1985. Původní podvozek z Mnichova Hradiště byl dodáván od prvopočátku v letech 1959 do roku 1979, později byl dodáván k montáži „popeláře“ podvozek RT vyráběný v Přerově.
Původně pneumatické ovládání bylo postupně během výroby nahrazeno hydraulickým.
V základu byly vyráběny dva typy popelářů či kukavozů – jeden na malé, „kulaté“ popelnice o objemu 110 litrů s možností odvozu až 15 m3 odpadu, druhý pak na kontejnerové popelnice o objemu 1 m3 s možností odvozu až 11,5 m3.

Náš popelářský vůz byl zakoupen díky upozornění kolegy Bohdana, že se zmíněný vůz nalézá v kovošrotu kousek severně za Prahou. Byl zakoupen za 5 minut dvanáct před sešrotováním – naštěstí.
Samo auto mělo také štěstí, že se dochovalo delší dobu než jeho kolegové, hlavně díky tomu, že vozilo někde na pile piliny jako odpad. Právě proto je uvnitř také poměrně zdráv a není znečištěn jako ostatní vozidla stejné konstrukce od komunálního odpadu.

Vozidla je uvedeno do vystavovatelně-provozního stavu, aby nejen dělalo radost našim návštěvníkům muzea, ale také se mohl zúčastnit nějaké prezentace i jinde.

Základní údaje o vozidle Škoda 706 RTK * Kuka / BOBR na velké kontejnerové popelnice
Výrobce podvozku:LIAZ Jablonec nad Nisou, závod Mnichovo Hradiště, od roku 1979 závod Přerov
Výrobce nástavby: BSS Brandýs nad Labem, n.p.
Rok výroby:1980
Motor:vznětový řadový šestiválec Škoda 706 RT o objemu 11 781 cm3 s přímým vstřikem paliva, chlazený vodou
Převodové ústrojí:pětistupňová mechanická převodovka
Maximální rychlost:65 km/h
Výkon:117,65 kW
Užitečná zatížení:5 600 kg
Vlastní hmotnost: 10 700 kg
Celková (pohotovostní) hmotnost: 16 300 kg
Celková délka:mm
Celková šířka:2 400 mm
Celková výška: mm
Objem nástavby:litrů

Náhle sháníme pro náši Kuku, Škodu 706 RTK:


  • Sháníme nejlépe celou dobrou kabinu řidiče či další díly na kabinu, případně díly na celé auto Škodu 706 RTK.

  • Na palubní desku sháníme originál starý „budík“ tachometru, abychom jej mohli vyměnit za nově dodaný tachograf.

Děkujeme za pomoc.

Fotografická příloha:




  • Motivem na sirkových nálepkách v období budovatelského socialismu se stala také Škoda 706 RTK coby budovatelské vozidlo.

  • První kilometry při odvozu z kovošrotu na cestě do Zdic.

  • "Kuka“ při prvním zaparkováním již v novém domově pod střechu.

Podvečerní neštěstí 18. leden 2010:

Pod tíhou sněhu a náhlého oteplení s deštěm neunesla tuto váhu mokrého sněhu část střechy v podvečer spadla na část depozitu, kde se mimo jiné nalézal i náše „Kuka“. Na několika obrázcích se s Vámi podělíme o toto smutné neštěstí
Proto sháníme pro obnovu naší „Kuky“ novou kabinu a další díly pro tento automobil Škodu 706 RTK. Všem, kterým není osud tohoto „Erťáku,neboli Kukačky“ lhostejný a pomůžou nám jakýmkoliv způsobem, předem děkujeme.




  • Zde asi není co dodávat… Bohužel se na tomto voze podepsala i nekoordinovaná práce při odklízení v naší nepřítomnosti plzeňských drážních Hasičů, kdy podřezáním některých části střechy se propadla na popeláře. Ze snímků je krásně patrné odřezané části střešních prken zabořených do oplášťování „Kuky“.

  • Naštěstí nejsou jenom nevšímaví lidé, ale i ty na správných místech, kdy dobrovolný hasiči z Prahy 10-Opatova pod vedením Hynka Obroučka nám pomohli v likvidaci zbytků střechy - za náš "Popelářský vůz" moc děkujeme.
>


pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován

© Saxi.cz
Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno!