|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Exponát: T 211.0128
Tato lokomotiva nesla výrobní označení 1435 B 150, kryšpínovým řadovým označením jako T 211.0. Naše lokomotiva z výroby pod označením T 211.0128 byla předána závodu na výrobu pražců ???, kde obstarávala obsluhu zdejší vlečky, následně byla předána do Kamenolomu Votice. Během svého života prošla rekonstrukcí v podobě dosazení jiného motoru Tatra a správně měla být přeznačena na T 211.1648. Bohužel při přeznačování došlo k chybě a byla přeznačena na T 211.0648 (700 648-9).
Mechanická část Srdcem lokomotivy je naftový motor TATRA, což je vzduchem chlazený nepřeplňovaný dvanáctiválcový agregát s válci do V, přímým vstřikem paliva a rozvodem ventilů OHV. Motor má jeden vačkový hřídel. Každý válec motoru má jeden sací a jeden výfukový ventil. Každý píst má pět pístních kroužků. Spalovací motor je spřažen s mechanickou čtyřstupňovou trakční převodovkou ČKD M 150-4. Přenos točivého momentu na nápravy zajišťují kloubové hřídele. Brzdový systém lokomotivy se skládá z ruční brzdy, samočinné tlakové brzdy a přímočinné brzdy.
Lokomotiva řady 700 (dříve T 211.0) je dvounápravová rámová kapotová posunovací lokomotiva. Jejich působištěm byla v počátcích motorizace železniční stanice a depa, kde obstarávali lehký posun. Vyskytují se také na vlečkách průmyslových podniků. Některé stroje byly rekonstruovány na řady 797, 798 a 799.
Fotografická příloha:
pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
© Saxi.cz Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno! |