Exponát: T 211.0128

Tato lokomotiva nesla výrobní označení 1435 B 150, kryšpínovým řadovým označením jako T 211.0. Naše lokomotiva z výroby pod označením T 211.0128 byla předána závodu na výrobu pražců ???, kde obstarávala obsluhu zdejší vlečky, následně byla předána do Kamenolomu Votice. Během svého života prošla rekonstrukcí v podobě dosazení jiného motoru Tatra a správně měla být přeznačena na T 211.1648. Bohužel při přeznačování došlo k chybě a byla přeznačena na T 211.0648 (700 648-9).
Na podzim roku 2010 jsme ji získali pro naše muzeum jako provozní exponát darem od betonářského koncernu ZAPA beton, provoz Kamenolom Votice. Jedná se o plně funkční lokomotivu, do budoucna bychom rádi uvedli lokomotivu do výrobního nátěru a provozovali pro potěchu návštěvníků jako technický odkaz tehdejšího československého průmyslu.

Mechanická část

Srdcem lokomotivy je naftový motor TATRA, což je vzduchem chlazený nepřeplňovaný dvanáctiválcový agregát s válci do V, přímým vstřikem paliva a rozvodem ventilů OHV. Motor má jeden vačkový hřídel. Každý válec motoru má jeden sací a jeden výfukový ventil. Každý píst má pět pístních kroužků. Spalovací motor je spřažen s mechanickou čtyřstupňovou trakční převodovkou ČKD M 150-4. Přenos točivého momentu na nápravy zajišťují kloubové hřídele. Brzdový systém lokomotivy se skládá z ruční brzdy, samočinné tlakové brzdy a přímočinné brzdy.

Základní údaje o lokomotivě T 211.0128
Výrobce:ČKD Praha
Rok výroby:1961
Výrobní číslo:
Motor:TATRA
Výkon motoru: kW (k)
Délka přes nárazníky:7 220 mm
Objem palivové nádrže:300 litrů
Maximální rychlost:40 km/h
Služební hmotnost:24 t
Přenos výkonu:mechanický
Uspořádání pojezdu:B

Lokomotiva řady 700 (dříve T 211.0) je dvounápravová rámová kapotová posunovací lokomotiva. Jejich působištěm byla v počátcích motorizace železniční stanice a depa, kde obstarávali lehký posun. Vyskytují se také na vlečkách průmyslových podniků. Některé stroje byly rekonstruovány na řady 797, 798 a 799.



Fotografická příloha:






  • Tovární fotografie stejného typu lokomotivy, podle které bude i naše „stodvacetosmička“ zbarvená. Foto: ČKD, archiv Jaroslav Wagner


  • První naše prohlídka a oživení lokomotivy před odvozem do nového domova, muzea Výtopny Zdice (27.10.2010)







  • A nadešel náš den „D“, 4. listopadu 2010 se již naše dvěstějedenáctka připravila k odjezdovým návěstidlům stanice Votice na odjezd směr Praha. Její cesta přes právě probíhající práce na výstavbě 4. tranzitního koridoru probíhali bezproblémově. Za Voticemi si ještě měla čest projet poslední části staré tratě, jediné malé dopravní zastavení bylo v Benešově a dál do Prahy – Malešic dojela bez zastavení. Z Malešic úvraťově směřovala přes Prahu – Krč do Prahy - Radotína a dále již na Zdice.

  • T 211.0128 odpočívá „doma“ na 4. koleji v době zimní nadílky(2.12.2010).

  • Noční setkání ve Výtopně Zdice (zprava) T 211.0128 + T 211.0777 + T 212.0581 + M 131.1302 (10.12.2010).




  • T 211.0128 prochází postupnou přeměnou zevnějšku (26.5.2011).

  • .



pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován

© Saxi.cz
Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno!