Exponát: Wartburg 311

Historie vývoje a výroby:


v přípravě....

Čtyřmístná limuzína s tehdy "nadčasovým" designem Wartbur 311 z roku 1959 byl vyroben bývalou východoněmeckou automobilkou WEB Automobilwerk Eisenach pod výrobním číslem 1100072559 s typovým označením 311-0. O pohon se stará vodou chlazený dvoudobý tříválcový benzínový motor o objemu 900 cm3 s vrtáním válce 70 mm a zdvihem 78 mm. Wartburg má výkon 37 koní při 4000 ot/min a dosahuje maximální rychlosti 115 km/h s pohonem přední nápravy a rozvorem 2450 mm. Použité pneumatiky jsou 5,90 x 15 za použití ráfku 4J x 15.
Celní projednání o dovozu těchto automobilů Wartburg z bývalého NDR do ČSSR uváděla směrnice MZO Ústřední celní správy č.j. 312-9425/54 ze dne 17.9.1954 s dodatečnou výjimkou z ustanovení vyhlášky MD č. 145/58 úředního listu paragrafu 23, bod 4 a paragraf 27 bodem 2.
Vozidlo bylo podnikem zahraničního obchodu Motokov dovezeno 10. února 1959, Mototechně do Olomouce bylo dodáno k 9. březnu 1959 a první registrace vozidla byla v Prostějově 18. března 1959 s SPZ PD-81-78, později byla SPZ 11. října 1961 změněna u stejného majitele na PV-05-18 za použití technického průkazu série AA čísla 489244.
Mezi širokou veřejností si Wartburg vysloužil přezdívku jako „třistajedenáctka“, devítistovka“ podle obsahu motoru či „fazole“ pro svůj tvar karoserie.
Od roku 2005 je provoz ním exponátem muzea Výtopny Zdice.

Základní údaje o vozidle Wartburg 311
výrobce: WEB Automobilwerk Eisenach, NDR * DDR (východní část Německa)
rok výroby:1959
motor: dvoudobý, benzínový o objemu 900 cm3, stojatý vodou chlazený
převodové ústrojí:čtyřstupňová mechanická převodovka
výkon motoru:37 koní při 4000 ot/min
maximální rychlost:115 km/h
celková délka:4 300 mm
celková šířka:1 570 mm
celková výška:1 450 mm
pohotovostní hmotnost:960 kg
užitečná hmotnost:370 kg
maximální hmotnost:1330 kg
počet míst k sezení:3 + 1 řidič
spotřeba na 100 km:cca 8,5 litrů benznu při 65 km/h
objem benzínové nádrže: litrů
napětí elektrického zařízení:6 V

Náhle sháníme pro našeho Wartburka:


  • Stále cháníme dobovou literaturu o této značce a hlavně dobové fotografie/pohlednice, abychom co nejvíce mohli v budoucnu dát vozidlo do stavu, co nejvíce dobového.

  • Různé díly na karoserii či do interiéru – prosíme nabídněte na našich kontaktech v hlavním menu.

Děkujeme za pomoc.


Fotografická příloha:




  • Wartburg při cestě z Prostějova (místa zakoupení) odjel po vlastní ose do Zdic. (21.6.2005 Prostějov)

  • První fotografování pro naše tiskoviny přišlo krátce po přivezení Wartburga u Dobříče při setkáni několika dalších veteránů. (29.7.2005)

  • .


© Saxi.cz
Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno!