|
|||||||||||||||||||||||
Exponát: Přívěs cisternový CV-9
Historie vývoje a výroby: Třínápravový cisternový přívěs označen CV - 9 byl určený k Tatře 111 C7 a spolu tak tvořily soupravu na převoz celkově až 17 000 litrů pohonných hmot (PHM). Souprava byla určena pro provoz po pozemních, zpevněných komunikacích. Později tento vlek CV-9 vedle Tatry 111 využívala i tehdy nových Tater 138 - C 12. Jde o speciální cisternový přívěs pro přepravu PHM ve třech nezávisle rozdělených komorách (I. komora 3 500 litrů, II. komora 3 500 litrů a poslední III. komora 3 000 litrů) tvořící jeden celek. Každá komora je uzavíratelná hermetickým poklopem a plnící armaturou se samostatnými uzávěry. Všechny tři plnící armatury jsou připojeny na společné plnící potrubí (hřeben). Po obou stranách cisterny jsou umístěny uzavíratelné skříňky pro výbavu a výstroj přívěsu. Současně, stejně jako u cisternového auta, tvoří tyto skříňky karoserii vleku, horní plochy těchto skříněk slouží jako plošinky (ochozy) doplněné o dřevěné laťky pro obsluhující personál při obsluze cisterny. Pod těmito skříňky na každé straně mezi předními a zadními koly je umístěna velká skříň s uzavíratelnou železnou roletou, kde je umístěno čerpadlo, čerpací a měřící zařízení včetně navijáku s uzemňovacím kabelem. Za tento vlek již nesměl dle platných předpisů být připojen další vlek, proto neměl ani tažné zařízení. Dále plný vlek směl být tažen jen plně zatíženým tažným automobilem. Pro bezpečnost a možnost vzniku ohně měl vpředu nad ojí v držácích na předních čelech skříněk dva hasičské přístroje. Přívěs měl osvětlení dle tehdy platných předpisů.
Náhle sháníme pro náš vlek:
Děkujeme za pomoc. Vozidlo je v nálezovém stavu a dosud nebylo ještě dotaženo do prostorů muzea Výtopny Zdice
pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován
|
|||||||||||||||||||||||
© Saxi.cz Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno! |