|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
Exponát: BN 60 * 1435
Historie vývoje a výroby: Tato lokomotiva byla dokončena ve výrobním závodě ČKD Praha pod pořadovým číslem 38. Dne 5. dubna 1957 byla předána tehdejšímu zákazníkovi – Cukrovaru Kralupy nad Vltavou. TBZ (technicko-bezpečnostní, nebo také „policejní“ zkoušku) vykonala dne 20. dubna 1957.V 70. letech byla předána z cukrovaru k jinému majiteli – Dřevařským závodům v Srní u České Lípy. Tam sloužila ve společnosti jiné lokomotivy BN 60 (ta bohužel byla později sešrotována) na posunu místní vlečky pro posun vozů se dřevem. Toho času se ještě na zmíněné vlečce nacházely i jiné zajímavé stroje, jako například německá kořistní lokomotiva Henschel typu DEL 110 či polským posunovacím strojem 409 Da 640. Právě v roce 1997 svitla této „Bé-en-ce“, již delší dobu odstavené ve šturcu, nová naděje na záchranu a zprovoznění. V létě 1997 byla námi, příznivci SAXI, zakoupena a převezena do Zlonic. Tam bylo započato s opravou a opětovným zprovozněním. Na podzim roku 1998 byla dále převezena do našeho nového působiště Brandýsa n./Labem, kde se zúčastnila výstavy při oslavách 100. let Neratovice-Brandýs n./L (mimo jiné tam vznikl snímek na pohlednici u nás taky nabízenou). V Brandýse byl dokončen její nátěr a byla zde do roku 2000 vystavena pod širém nebem, bez zabezpečení. Proto putovala na okraj Prahy do Zlíchova, kde jsme měli i svoje přechodné působiště. Z posledního deponování byla v lednu 2008 do Výtopny Zdice převezena za účelem dokončení kompletní opravy jako provozního exponátu.
BN 60 se staly také konstrukčním základem pro dodnes používané lokomotivy řady T 211.0, T 211.1 na vlečkách našich průmyslových podniků.
Náhle sháníme pro náši BN 60:
Děkujeme za pomoc. Fotografická příloha: pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
© Saxi.cz Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno! |