Exponát: Škoda 706 RT AVK

Historie vývoje a výroby:

Kropící automobil je postaven na osvědčeném trambusovém šasi Škoda 706 RT se základním rozvorem vyrobený v národním podniku LIAZ Jablonec nad Nisou, závod Mnichovo Hradiště. Nástavba je z n.p. Karosa Vysoké Mýto. Tento automobil vynikal svoji jednoduchostí a spolehlivostí, ostatně proto se také jedná o do dnešních dnů nejzachovalejší skupinu užitkových vozidel sedmdesátých let.

Naše vozidlo bylo zakoupeno za účelem kompletace ucelené sbírky užitkových vozidel Škoda 706 RT a jedná se již o sedmé vozidlo naší sbírky. Toho času je plně provozní s platnými doklady pro provoz na pozemních komunikacích.

Bohužel za svůj život přišla kropička o své původní čerpadlo a kropící segmenty, kdy v posledním období svého aktivního života byla využívána již jen jako nádrž na vodu, a toto čerpací a kropící ústrojí bylo zcela odstraněno a nedochovalo se.
Obracíme se na vás proto s prosbou, zda by nám někdo nepomohl v jejich doplnění?


Základní údaje o vozidle Škoda 706 RT AVK (Automobilový Kropící Vůz)
Výrobce podvozku:LIAZ Jablonec nad Nisou, závod Mnichovo Hradiště
Výrobce nástavby: Karosa n.p. Vysoké Mýto
Rok výroby:1980
Motor:vznětový řadový šestiválec Škoda 706 RT o objemu 11 781 cm3 s přímým vstřikem paliva, chlazený vodou
Převodové ústrojí:pětistupňová mechanická převodovka
Maximální rychlost:75 km/h
Výkon:117,65 kW
Užitečná zatížení:7 360 kg
Vlastní hmotnost: 7 730 kg
Celková (pohotovostní) hmotnost: 15 090 kg
Celková délka:7 700 mm
Celková šířka:2 400 mm
Celková výška:2 760 mm
Objem cisterny:7 000 litrů

Fotografická příloha:



  • Škoda 706 RT AVK při jízdě po okolí Zdic 16. února 2014.

  • .

  • .



pracovní verze této karty exponátu * postupně bude karta doplňována, text aktualizován

© Saxi.cz
Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno!