Exponát: T 334.0627

Lokomotivu jsme zakoupili v roce 1999 z Teplárny Budějovice jako dlouhodobě odstavenou. Přivézt z jejího předchozího působiště se nám ji podařilo díky Výtopně Zlíchov, kteří nám ji nějakou dobu dokonce deponovali.

Krátce po příjezdu byly zahájeny práce na možném novém laku, který byl zvolen vskutku netradičně. Inspirovala nás totiž fotografie lokomotiv této řady, vyráběných v pražském podniku ČKD pro Indii. S jistotou lze říct, že na rozdíl od jiných strojů z Německa se zpět do Čech T 334.0 z Indie už jen pro odlišný rozchod (1524 mm) nikdy v tomto barevném schématu nevrátí. Proto byl zvolen tento výrobně netradiční modrý nátěr – ostatně, již několik zelených lokomotiv této řady bylo pro muzejní účely zachováno.

Samotné zprovoznění lokomotivy, bohužel, znemožňovala skutečnost, že díky otevřenému výfuku v teplárně napršela voda do prvních válců nejblíže výfukovému potrubí a tyto následně zarezly. Byla nám však přislíbena jedním technikem z tehdejšího depa Praha-Libeň spoluúčast na jejím zprovoznění, bohužel se tak zatím nestalo.

„Šmoulinku“ jsme přivezli do Zdic 19. ledna 2008. Ihned po příjezdu byla kompletně vyčištěna, aby byla připravena sloužit v tomto rozpracovaném stavu alespoň jako vystavovatelný exponát. Další práce na jejím zprovoznění však závisí, bohužel, na našich omezených finančních možnostech.

Základní údaje o lokomotivě T 334.0627
Výrobce:ČKD Praha
Rok výroby:1965
Výrobní číslo:6410
Motor:ČKD 12 V 170 DR
Výkon motoru:302 kW (410 k)
Délka přes nárazníky:9 440 mm
Objem palivové nádrže:1050 litrů
Maximální rychlost:30 / 60 km/h *
Maximální tažná síla:100 / 57 kN *
Služební hmotnost:39,6 t
Přenos výkonu:hydrodynamický
Uspořádání pojezdu:C


© Saxi.cz
Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno!