|
|||||||||||||||||||||||
Exponát: T 212.0581Tato lokomotiva označená výrobně jako 1435 B 200, následně označená kryšpínovím číslem T 212.0581 s výrobním číslem 44-00091 byla po výrobě v Turčianckých strojarnich n.p. Martin roku 1968 předána do Západočeských keramických závodů, n.p. závod Břasy u Plzně (dnes areál Primalex), kde obstarávala obsluhu zdejší vlečky. TBZ byla provedena 15. března 1968 v traťovém úseku Martin - Príbovce a zpět, kdy dosáhla své maximální rychlosti 40 km/h. Tehdy v roce 1968 byla její cena pro keramické závody 514 000,- Kčs.
Mechanická část Srdcem lokomotivy je naftový motor TATRA 930-51, což je vzduchem chlazený nepřeplňovaný dvanáctiválcový agregát s válci do V, přímým vstřikem paliva a rozvodem ventilů OHV. Motor má jeden vačkový hřídel. Každý válec motoru má jeden sací a jeden výfukový ventil. Každý píst má pět pístních kroužků. Spalovací motor je spřažen s mechanickou čtyřstupňovou trakční převodovkou ČKD M 150-4. Přenos točivého momentu na nápravy zajišťují kloubové hřídele. Brzdový systém lokomotivy se skládá z ruční brzdy, samočinné tlakové brzdy a přímočinné brzdy.
Lokomotiva řady 702 (dříve T 212.0) je dvounápravová rámová kapotová posunovací lokomotiva, odvozená od řady 700, vyvinutá v roce 1967 v ČKD Praha. Sériová výroba však probíhala na Slovensku v TS Martin, a to v letech 1967 až 1971. Jejich působištěm jsou železniční stanice a depa, kde obstarávají lehký posun. Vyskytují se také na vlečkách průmyslových podniků. Lokomotiva má shodný spalovací motor s řadou 701 (T 211.0). Některé stroje byly rekonstruovány na řady 797, 798 a 799.
|
|||||||||||||||||||||||
© Saxi.cz Kopírování a jakékoliv šíření obsahu tohoto portálu je bez souhlasu administrátorů výslovně zakázáno! |